23 Mayıs 2015

KİLO VERİRKEN DİKKAT!





KİLO VERİRKEN DİKKAT! Diyetisyen Cansu Selin Urcu, kış aylarında alınan kiloları bu yaz aylarında vermek için zayıflama diyetlerine başlayanları uyardı. Kiloların dengeli verilmesi gerektiğine dikkat çeken Urcu, günde en az 2, 2.5 litre su içilmesini önerdi. Özel Grandmedical Hospital diyetisyenlerinden Cansu Selin Urcu, kış aylarında alınan kiloları verme telaşına düşenleri dengeli kilo verme konularında uyardı. Yaz aylarında verilen kilolarla birlikte vücutta sıvı kaybı meydana geldiğinden günde an az 2 2.5 litre su içilmesi gerektiğini ifade eden Urcu, ‘’ İnternet sitelerinde bulunan mucize olarak adlandırılan şok diyetleri uygulamaya başlarlar. Evet çoğu kişide birkaç kilo gider ama giden su veya proteinden yetersiz bir programsa kas kaybı olacaktır ve kişi kilo verdiğini sanır. Sonrasında fazlasıyla kiloları geri alma riski vardır. Bununla beraber mucize diyetlerin kalori toplamı da çok düşük olduğu için kişide bir süre sonra metabolik direnç görülebilir.’’ dedi. Bu aylarda bilinçsizce yapılan zayıflama diyetlerinin ardından kiloların geri geldiğini belirten urcu ‘’ burada amaç kısa süreli kilo kaybı değil bir yaşam şekli olmalıdır. Örneğin her öğünde mevsim sebzeleri dediğimiz salatalar tüketilmelidir. Sebzeler az yağlı ve ya ızgara olarak tercih edilebilir. Ara öğünlerde de yine mevsim meyveleri tercih edilmelidir. Bol miktarda sebze meyve tüketilmelidir.’’ dedi. GÜNDE 2.5 LİTRE SU TÜKETİN Tansiyonu olanların bu aylarda dikkatli olmasında fayda olduğunu belirten urcu, ‘’ haftada bir kez kırmızı et, en az iki kez balık ağırlıklı olarak beyaz et tüketilmeli. Tuz tüketiminize dikkat edin aşırı tuzlu yiyecekler yaz mevsiminde ödem miktarını artıracağından yağdan kilo verseniz de total kilonuzu etkileyecektir. Yine bu sıcak aylarda vücut yüzey ısımızın artmasıyla sıvı tüketimine de ihtiyaç artacaktır, bu nedenle günde en az 2-2.5 litre su içilmelidir. Kilo verme sürecinde beslenmenizde kompleks karbonhidratlara daha fazla yer verilmeli. Beyaz ekmek yerine kepekli, tahıllı ekmek, pirinç pilavı yerine bulgur pilavı tercih edilmeli. Kızartmalar, aşırı yağlı gıdalar, sakatatlardan uzak durun. Margarin ve tereyağı gibi doymuş yağlardan sakının, sıvı yağlarla yemeklerinizi pişirin. Salatalara ve yemeklere piştikten sonra çok az zeytinyağı ilave etmek çok faydalı olacaktır.’’ dedi. TANİTA İLE TESPİT EDİLİYOR Hastaneye müracaat eden hastalarını, Tanita denilen makineden geçirdiklerini belirten Urcu, böylece vücudunun kaçta kaçının kas, kaçta kaçının yağ olduğunu tespit ettiklerini ortaya çıkararak, ona göre diyet programı uygulamaya başladıklarını söyledi.


Bu haber : kez izlenmiştir
Bu sayfa : 3289322 kez ziyaret edilmiştir.

Bu sayfa : 3803497 kez ziyaret edilmiştir.